رباتیک را آسان بیاموزیم

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آرم صنایع رباتیک آراد دامغان

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
ehsan azizi

دوست داشتنی ترین رباتها

تمامی ربات‌های جهان در مسیری یکسان تکامل پیدا نمی‌کنند. در واقع همه ربات‌ها به تدریج به اندازه‌ای هوشمند نخواهند شد که توانایی ساخت یکی مثل خود را به دست آورده و به دلیل بروز خطاهای انسانی، تصمیم به از بین بردن نسل بشر بگیرند!

در جهان ربات‌های زیبا و مفیدی وجود دارند که با هدف بهبود حالات روحی انسان‌ها طراحی شده‌اند. برای مثال کیپان رباتی زرد رنگ و کوچک است که با هدف برقراری تعامل با کودکان طراحی شده و ربات ویولن نواز تویوتا نیز با هوش موسیقیایی خود برای آرام کردن بیماران طراحی و ساخته شده است.

 

 

ربات PaPeRo رباتی دوست داشتنی است که توسط شرکت ژاپنی NEC ساخته شده است. این ربات با هدف بهبود تعامل انسانها با اینترنت ساخته شده و از توانایی شناسایی سه هزار واژه و استفاده از آنها برای سخن گفتن، اعلام کردن دریافت پیام، ارائه اطلاعات جدید، شناسایی چهره‌ها، ارسال پیام‌های ویدئویی، بازی و کنترل کردن دیگر تجهیزات الکترونیک برخوردار است.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

این ربات از دو دوربین به عنوان چشم، چهار میکروفن به عنوان گوش، ردیابی ماورا صوت برای ردیابی اجسام برخوردار بوده و می‌تواند محیط اطرافش را شناسایی کند. شخصیت‌های مختلفی برای ربات تعریف شده و کاربر می تواند آن را متناسب با روحیات خود تغییر دهد.

 

 

ربات Yume Neko، نام این ربات به مفهوم گربه رویایی است و از توانایی حرکت کردن، دراز کشیدن و واکنش نشان دادن نسبت به نوازش برخوردار است. این گربه رباتیک که به شکل‌نژاد گربه‌های جنگلی نروژی ساخته شده از حسگرهای متعددی در سرتاسر بدن برخوردار بوده و با کمک میکروفونی کوچک نسبت به صداها واکنش نشان می‌دهد.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات E.M.A، این ربات احساساتی ارتفاعی برابر 38 سانتیمتر داشته و با برخورداری از اتصالات قوی در پاهایش از توانایی‌های حرکتی بالایی برخوردار است. این ربات می‌تواند آواز بخواند، با کاربر خوش و بش کند و اجسام را جا به جا کند.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات AIBO، شرکت سونی این سگ رباتی را با توانایی یادگیری از محیط اطرافش ابداع کرده است. این سگ که بیشتر به سگ‌های فضایی شباهت دارد علاوه بر حیوان خانگی مجازی می‌تواند در مطالعات برنامه نویسی رایانه ای شرکت کرده تا برنامه‌های مختلف بر روی آن آزمایش شود.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات Tweenbots، این ربات کوچک و معصوم به منظور انجام مطالعه‌ای درباره تعامل انسان‌ها با ربات‌ها ابداع شده بود و برای نمایش دادن چهره‌ای دوستانه بر روی صورت آن لبخندی کشیده شده و ربات پرچمی کوچک را با پیام کمک کنید حمل می‌کرد.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات کیپان، این ربات کوچک و دوست داشتنی که به یک آدم برفی زرد رنگ شباهت دارد به منظور کمک به کودکان اوتیسمی ابداع شده و از دو دوربین به عنوان چشم، چهار موتور و یک میکروفن به عنوان بینی استفاده می‌کند و دانشمندان آن را برای مطالعه بر روی رشد اجتماعی و تعامل میان انسان و روباتها به کار می‌گیرند.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات TRIO، این ربات که با همکاری چند شرکت و دانشگاه مختلف ساخته شده و تا کنون در مراسم مختلف به عنوان راهنمای میهمانان و یا معرفی کنده میهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. Trio قادر است به زبان انگلیسی صحبت کرده و با انسانها گفتگو کند.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

ربات HOAP-3، محصولی از شرکت فوجیتسو که از توانایی آموختن و تعامل با محیط اطراف، نگاه کردن به حرکات انسان‌ها و شبیه‌سازی حرکات آنها به واسطه 28 مفصل حرکتی و یا به خاطر سپردن شیوه حرکت ماهیچه‌های بدن برخوردار است. از این ربات برای تحلیل میزان انطباق پذیری ربات‌ها با محیطهای انسانی استفاده می‌شود. همچنین ربات HOAP-3 از توانایی تشخیص و تحلیل کلمات برخوردار است.

دوست داشتنی‌ترین ربات‌ های جهان

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

ربات ها را بپوشید

مخترعان رباتی را ساخته اند که به شکل یک جوراب می تواند پوشیده شود و موجب تسهیل گردش خون در بدن و کاهش احتمال بیماری ترومبوز وریدی عمقی (DVT)شود. این بیماری اغلب در افراد بی حرکت و یا بستری روی تخت رخ می دهد.

ربات های جدید را می توانید بپوشید!


تیم تحقیقاتی که در پس ساخت این ربات پوشیدنی قرار دارد، ایده مکانیزم فشاری و کششی آن را از حرکات انبساطی و انقباضی موهای مرجان ها گرفته است. DVT نوعی بیماری است که طی آن لخته های خون در رگ های پایینی پاها ایجاد شده و در صورت رسیدن لخته ها به قلب یا شش، می تواند منجر به مرگ شود. ریسک ابتلا به این بیماری در بین افرادی که روی تخت بستری قرار داشته و قادر به حرکت اندام خود نیستند، بین ۱۳ تا ۱۸ درصد است.

در این طرح رباتیک، یک جوراب پنبه ای به محرک های دارای موتور که از لاستیک های سیلیکونی نرم و کم وزن ساخته شده اند، متصل شده و پمپی با دریچه پنوماتیک، وظیفه کنترل سیستم را بر عهده دارد. پمپ مذکور قابل برنامه ریزی بوده و حرکات مفصل مچ انسان را برای تسهیل جریان یافتن خون در پا تقلید می کند. «لو فانژ»، دانشجوی دکترای دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) می گوید: «در ساخت این ربات از مواد نرم استفاده شده تا بیمار در هنگام استفاده از آن احساس راحتی نماید و در نتیجه، ریسک مصدومیت ناشی از نیروهای مکانیکی خشن کاهش یابد».

در حال حاضر جهت درمان بیماران مبتلا به DVT از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می شود اما این داروها اثرات جانبی مخربی چون افزایش احتمال خونریزی شدید را دارند که این اثرات می توانند مرگ آور باشند. چند نمونه دستگاه فشرده ساز مکانیکی و جوراب های فشرده کننده نیز برای کمک به این بیماران در گذشته ساخته شده اما این روش ها کمک شایانی به بهبود وضعیت نکرده اند. از این جهت، ربات ساخته شده می تواند به حل مشکلات این نوع بیماران کمک کرده و مثمر ثمر واقع شود. «رای یو»، استادیار دانشکده مهندسی زیست پزشکی دانشگاه ملی سنگاپور در این رابطه می گوید: «اندازه جمع و جور، طراحی مدولار و سهولت استفاده از این جوراب رباتیک نرم، باعث می شود بتوان آن را در محیط های بیمارستانی، مراکز ناتوانی جسمی و حتی در خانه برای بیماران مورد استفاده قرار داد و ریسک ابتلا به بیماری انعقاد خون را کاهش داد.»

به منظور آزمایش کارایی دستگاه، تیم تحقیقاتی آزمایشاتی بالینی را بر روی نمونه ای متشکل از ۳۰ بیمار در بیمارستان ملی سنگاپور به انجام رساندند. آزمایشات مشابهی نیز در دیگر مراکز درمانی در حال انجام است تا بتوان اثربخشی این ربات ها را به اثبات کامل و قطعی رساند. بازخوردهای این آزمایشات به دانشمندان کمک خواهد کرد تا بتوانند طراحی وسیله و توانایی های آن را ارتقاء داده و برنامه ریزی مناسبی جهت تجاری سازی آن در آینده انجام دهند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

مبارزه رباتهای سامورایی



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 19 ثانیه


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

شکافتن قلب از فاصله ۴۰۰ کیلومتری توسط رباتی پیشرفته

فناوری که انوری از آن برای انجام جراحی‌های از راه دور استفاده می‌کند امروزه به اندازه‌ای تکامل یافته که در سطحی وسیع مورد استفاده قرار گیرد و امکان دسترسی بیماران را به خدمات درمانی بهتر و استفاده از متخصصان برجسته‌تر جهان، بدون نیاز به سفر به کشوری دیگر، فراهم آورد. اما آیا این تکنیک درحال همه‌گیر شدن در بیمارستان‌های جهان است؟

ایده جراحی از راه دور با توجه به جراحی‌های روزانه‌ای که در زمین انجام می‌شوند خلق نشده‌است. در حقیقت این ایده با تصور نیاز درمان و جراحی بیماری در فضا و به واسطه افزایش پروازهای فضایی انسان‌ها شکل گرفته‌است.  با افزایش میزان پروازهای فضایی انسان، متخصصان به این فکر افتادند که چطور می‌توان انسانی را از فاصله هزاران کیلومتر دورتر از زمین درمان کرد. در دهه 1970 ناسا گزینه روبات‌های کنترل از راه دور را برای جراحی فضانوردان پیشنهاد داد. از آن پس ناسا و ارتش آمریکا با همکاری یکدیگر روبات‌هایی قابل اطمینانی را برای انجام جراحی از راه دور ساخته‌اند . در سال 2006 انوری برای شبیه‌سازی شرایط جراحی از راه دور در فضا، از این روبات‌ها برای بخیه زدن جراحت فردی که در پایگاه زیردریایی آکواریس سکونت داشت، استفاده کرد.

 جراحی از راه دور

اما مانند تمامی پدیده‌هایی که سرمنشا آنها فضا و ارتش بوده،‌ تکنیک‌های جراحی از راه دور نیز وارد زندگی شهروندی شد. در سال 2001 اولین جراحی فرااقیانوسی توسط جراحانی در نیویورک روی بیماری در فرانسه انجام شد؛ و روبات جراح داوینچی نیز به‌عنوان اولین روبات جراح تجاری در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌است، جراحان معمولا باید از فاصله‌ای نزدیک از این روبات برای جراحی استفاده کنند.

روبات زئوس، روبات جراحی که انوری از آن برای جراحی‌هایش استفاده می‌کند،‌ در بیمارستان محلی قرار دارد که از تجهیزات و متخصصان زیادی برخوردار نیست،‌ اما به گفته انوری در این نوع جراحی موقعیت جراح چندان اثرگذار نیست، زیرا جراح هرکجا که باشد با کمک روبات گویی در اتاق جراحی حضور دارد. انوری می‌گوید برای جراحی از هر دو دستش برای کنترل روبات استفاده می‌کند،‌ از دوربین روبات به عنوان چشم استفاده کرده و می‌تواند با پرستاران و تکنسین‌های اتاق عمل گفتگو کرده و آنها را راهنمایی کند. انوری می‌گوید در واقع این شیوه هیچ تفاوتی با حضور فیزیکی من در اتاق عمل ندارد، تنها تفاوت آن وجود روبات‌ها و سیستم ارتباطات از راه دور است.

اتصالات اینترنتی قوی‌تر باعث کاهش مشکلات احتمالی ناشی از تاخیر ارتباطاتی حین اجرای جراحی خواهد شد. زمانی که انوری این تکنیک جراحی را روی اولین بیماران خود اجرا می‌کرد، تاخیری 175 میلی‌ثانیه‌ای در ارتباطات وجود داشت که تقریبا نامحسوس بود. با این‌همه هنوز هم بعد مسافت می‌تواند بر ایجاد تاخیر اثرگذار باشد و بروز اختلال ارتباطاتی می‌تواند در این جراحی‌ها فاجعه بیافریند. به گفته تاماس هایدگر محقق دانشگاه اوبودا در بوداپست، اینکه انتظار داشته باشیم روبات‌های جراح در زمان بروز اختلال به وضعیت خودکار وارد شده و جراحی را به اتمام برسانند بسیار غیرواقع‌گرایانه‌است.

این خطرها به‌طور حتم در جراحی‌های آینده‌ای که از فواصل بسیار طولانی انجام خواهند شد،‌ دردسرآفرین می‌شوند. به گفته مانگای پراباکار محقق دانشگاه فلوریدا روبات‌ها در چنین فواصلی،‌ برای مثال فاصله زمین تا اعماق فضا، برای تصمیم‌گیری در حین جراحی نیازمند الگوریتم‌هایی ویژه و دیتابیس‌های متعدد خواهند بود. به گفته وی کلیدی‌ترین عامل در این جراحی‌ها حفظ ارتباط فضا با زمین است،‌ در این صورت جراح می‌تواند از روی زمین در فضا جراحی کند. اما مریخ بسیار دورافتاده‌است و امکان برقراری ارتباط سریع در چنین فاصله‌ای هنوز وجود ندارد. برای چنین فواصلی باید روبات‌هایی ساخته شوند که انسان بتواند به مهارت جراحی آنها بدون هدایت انسان اطمینان کرده و از آنها در ماموریت‌های فضایی استفاده کند، چنین روبات‌هایی نیازمند رایانه‌هایی پرقدرت خواهند بود.

به گفته هایدگر افزایش تقاضای انسان‌ها برای پروازهای فضایی تجاری و توریستی عاملی برای تکامل روبات‌های جراح و تلفیق آنها با تکنولوژی واقعیت افزوده شده خواهد شد، زیرا افزایش تردد انسان‌ها به فضا نیاز به حضور پزشک در پروازهای فضایی تجاری و جراحان از راه دور را افزایش خواهد داد.

در این میان، جراحان زمینی هرروز علاقه بیشتری نسبت به ایده کلی پزشکی از راه دور نشان می‌دهند و تا سال 2025 سازمان دفاع آمریکا قصد دارد پروژه درمان سربازان از راه دور را عملیاتی سازد. به گفته انوری درحال حاضر دانش انجام جراحی از منطقه یا کشور یا سیاره‌ای دیگر در اختیار بشر هست، آنچه اکنون مهم است عواملی است که انسان را از استفاده از این دانش باز می‌دارد.

این مسائل شامل مسائل اخلاقی و مقررات در کشورهای مختلف هستند. این تکنولوژی همچنین می‌تواند موجی جدید از توریسم پزشکی را در جهان به‌راه بیاندازد، زیرا افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان در کشور خود را ندارند به پزشکان کشورهای دیگر رو خواهند آورد. اما شاید مهمترین مسئلا در استفاده از این تکنولوژی واکنش بیماران نسبت به روبات‌هایی است که قرار است بدن آنها را بشکافند. جراحانی که بیمار هرگز با‌آنها ملاقات رودررو نخواهد داشت. شاید کمتر کسی باشد که قلب یا کلیه خود را از فاصله چند صد کیلومتری به دست یک جراح و همدست روباتیکش بسپارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

سلطه ربات ها بر انسان


کرزویل که به اعتقاد بسیاری برترین آینده‌نگر هوش مصنوعی در جهان است، یکی از بنیانگذاران ایده یگانگی، حالتی که در آن انسان و ماشین دچار همپوشانی خواهند شد به شمار می‌رود. وی در سال 2012 به استخدام گوگل درآمد تا در زمینه برنامه‌ها و ابداعات آینده این شرکت مطالعه‌کند: موتور جستجوی هوشمندی که انسان را بهتر از خودش می‌شناسد.

کرزویل در مصاحبه‌ای اعلام کرده گوگل در آستانه ایجاد بزرگترین لابراتوار هوش مصنوعی در جهان است. به گفته وی این شرکت در راستای اجرای طرحش چندین شرکت هوش ماشینی و روباتیک را خریداری کرده‌است که جدید‌ترین آنها شرکت روباتیک بوستون دینامیک و شرکت دیپ‌مایند است.

کرزویل به‌خاطر ابداع ابزارهایی که در جهان تکنولوژی تحول بزرگی ایجاد کردند از شهرت زیادی برخوردار است: اسکنر مسطح، اولین برنامه رایانه‌ای که قدرت تشخیص چهره را دارد، و اولین ترکیب‌کننده متن به سخن. وی در سال 1990 پیش‌بینی کرد که رایانه می‌تواند تا سال 1998 قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد و مطابق گفته وی،‌رایانه شرکت IBM توانست در سال 1997 گری کاسپاروف قهرمان وقت شطرنج جهان را شکست دهد. وی همچنین سلطه اینترنت را در زمانی که این شبکه بسیار کوچک و محدود به چند دانشگاه بود را پیش‌بینی کرده‌بود.

وی از گذشته اعلام کرده‌بود که هوش ماشینی تا سال 2029 بر هوش انسانی غلبه خواهد کرد، اکنون وی با اطمینان بیشتری بر این موضوع تاکید دارد زیرا معتقد است با وجود سیستم‌های هوشمند و فراگیری مانند سیستم صوتی سیری آی‌فون و سیستم راننده خودکار گوگل؛ دیگر نظریه‌اش غیرعادی به نظر نمی‌آید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

ترم سنسور روبو

سنسور روبو ( ربات برنامه نویسی شده مین یاب، تشخیص مانع و ... - دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان)

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

ترم کیتا روبو


ترم 2: ربات فوتبالیست
نام IC :LM324 
محیط شبیه سازی مدارات :Proteus 
کاربردها و قابلیت ها : 
1- ساخت ربات فوتبالیست 
2-آموزش پیشرفته نرم افزار شبیه سازی
3- روبات تعقیب خط با LED های آلارم
4- روبات تعقیب نور با LED های آلارم
5- روبات حل ماز با LED های آلارم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

ترم روبو وار

ترم اول: ساخت ربات جنگجو
محیط شبیه سازی مدارات :
Proteus 
دارای قطعات مختلف الکترونیکی جهت آموزش مقدماتی الکترونیک
کاربردها و قابلیت ها: 
1- ساخت ربات جنگجو و آموزش انواع روشهای حمله و دفاع و تعادل و ...
2-آموزش مقدماتی نرم افزار شبیه سازی
Proteus 
3- همراه با لوح فشرده آموزشی
4- دارای قطعاتی از قبیل:مقاومت، 
LED، دیود ،کلید، 7Seg،آپ امپ، 
ترانزیستور،موتور،باتری ،جاباتری با سرسوکت،پتانسیومتر
5-دارای مولتی متر و برد بورد 
6- برد درایور با قابلیت تحمل ولتاژ 12 ولت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi

ترم ربات کوچولوی من



مناسب برای کودکان 3 تا 7 سال و شروع رباتیک

جلسه اول:اشنایی با قطعات داخل پک و ساخت مربع و مثلث ومستطیل.

جلسه دوم:باز کردن سازه ها و ساخت خانه

جلسه سوم: باز کزدن سازه ها و ساخت پروانه

جلسه چهارم: باز کزدن سازه ها وساخت فلش یک طرفه و دوطرفه

جلسه پنجم: باز کردن سازه ها و ساخت ستاره

جلسه ششم: ادامه ساخت ستاره وساخت ستاره نوع دیگر

جلسه هفتم:بازکردن سازه ها و ساخت ماشین

جلسه هشتم: باز کردن سازه ها و ساخت ماشین

جلسه نهم: باز کردن سازه ها وساخت کار و طرح آزاد مانند دوچرخه، چرخ و فلک، گل و....

جلسه دهم: باز کردن سازه ها و تست قطعات و راه اندازی آنها (گیربکس و موتور و بردکنترل)

جلسه یازدهم : ساخت بدنه ربات

جلسه دوازدهم: ساخت بدنه ربات

جلسه سیزدهم: تکمیل ساخت مکانیک ربات

جلسه چهاردهم : رفع عیب، یادگیری کار با برد کنترل و آشنایی با چگونگی برگزاری مسابقه

جلسه پانزدهم: مسابقه


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ehsan azizi